Få en bedre forretning med god SEO

september 11, 2017 i Viden og info af Kris Olsen

Søgemaskineoptimering

Det er ikke altid til at finde rundt i, hvilken type online markedsføring der er den bedste – især ikke i dag hvor der er så bredt et udvalg af muligheder. I denne artikel vil jeg forsøge at give dig et indblik i, hvorfor du skal prioritere SEO på dit website.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering også kaldt SEO (forkortelse for search engine optimization) er på mange måder en investering i fremtiden. Søgemaskineoptimering handler nemlig om, at få sit website til at ranke bedre på Google i de organiske søgeresultater. Organiske søgeresultater, er de sider som ranker godt fordi de har “fortjent” det, fremfor at man har betalt for det.

Teknisk SEO

Måderne hvorpå du kan opnå god SEO er først og fremmest på det tekniske aspekt. Sørg for, at der en hensigtsmæssig URL struktur, at siden loader hurtigt og at den er responsiv – så brugeroplevelsen også er god på mobil og tablet.

Godt indhold

Dernæst handler det om, at få bygget din side op med nogle gode indholdssider. Når du skriver disse, er det vigtigt at have i mente, at indholdet er unikt samt at den besøgende får den information som vedkommende forventer at finde, når han/hun foretager søgningen.

Et eksempel herpå er, at du har et website som handler om kager og du gerne vil ranke på sætningen “sådan laver man en æblekage”. Her er det vigtigt, at du har en udførlig oversigt over ingredienser der skal bruges, fremgangsmetode, køkkenredskaber og evt. billeder af den færdige kage.

Ved at have al denne information samlet ét sted, behøver den besøgende ikke forlade dit site, for at få svar på sin søgning.

Linkbuilding

Når du er tjek på det tekniske samt fået forfattet nogle gode landingssider, er det tid til at opbygge et netværk af referencer. Disse referencer får du fra andre sites, ved at de henviser til dit site i form af et link – dette kaldes for linkbuilding.

Den typiske måde at lave linkbuilding, er ved at udarbejde noget materiale som skaber værdi for andre og som derfor giver dem lyst til, at ville linke til jeres site, for at de til gengæld må benytte jeres materiale.

Eksempler på linkbuilding materiale er: Uddybende artikler, infographics, e-bøger og informerende videoer.

Det som er vigtigt at huske på, når vi snakker om SEO er at det, som tidligere nævnt, er en langsigtet investering. Det tager nemlig tid at opbygge et site, som er optimeret på det tekniske aspekt, har godt indhold og tilstrækkeligt med links.

Skal vi hjælpe jer med SEO?

Der er mange fordele ved at benytte sig at et SEO bureau – én af dem er, at I får mulighed for at bruge jeres ressourcer på det I er bedst til, så gør vi det samme og sørger for at jeres forretning drager fordel af det.

Kontakt os på 70 70 28 70 for en uforpligtende snak, eller besøg os på aw-media.dk.